26 mai CULOAREA ANULUI – CE CULORI PURTĂM ÎN 2022 ?
Institutul pentru Culoare Pantone oferă consultanță și previzualizare asupra culorilor în trend, publicând în fiecare sezon un Raport asupra tendințelor de Culoare, care servește ca și ghid pentru toți specialiștii din vasta industrie a modei.
Pantone stabilește cele 10 culori de top, în cadrul cărora, cele 5 de bază, care pot fi vizualizate în colecțiile designerilor de la London Fashion Week și anume colecțiile de – primăvara/ vară 2022.
Promovând noi sentimente de simplitate și spontaneitate, culorile pentru primăvara/vară 2022, îmbină conexiunea noastră profundă cu natura și nevoia de comfort și familiaritate.
Aceste idei se materializează în pasteluri vesele, culori aerisite, sau dimpotrivă pline de viață, care ne atrag vizual, creând un contrast bazat chiar și pe culori complementare, inspirând creativitate, expresivitate liberă fără constrângeri, o atitudine plină de viață.
Modul în care Pantone promovează culoarea, este legată de starea de spirit culturală și exprimă dorința noastră de a găsi un nou viitor , care explorează tendința de a ne depăși limitele și de-a face ceva diferit, față de ce am realizat până acum.
Leactrice Eiseman, directorul executiv al Institutului de Culoare Pantone, declară că : ” în această perioadă incertă a existenței noastre umane, avem o nevoie frecventă de o creativitate jucăușă și o expresie vizuală neconstransă.
Îmbinarea sentimentelor de simplitate și spontaneitate, inspiră noi forme de exprimare personalizată. Culoarea ”Cascade” este o conexiune cu apele cristaline și cascadele de vis care ne răcoresc și ne împrospătează, iar ”Coral Rose” este un ton de culoare floral, a cărui prezență energizantă crează un sentiment de înălțare.
‘Super Sonic” este un ton vibrant de albastru cu o intensitate electrizantă, în timp ce nuanța luminoasă și strălucitoare ”Popcorn” iradiază căldură tuturor acelora care o îmbrățișează. ”Potpourri” este o nuanță cromatică ușoară care crează sentimentul lipsei totale de griji, este un roz pastel care emană prospețime, iar culoarea care captează privirile ” Bubblegum” trimite un mesaj de energie jucăușă și pozitivitate.
”Sudan brown” este o nuanță bogată și naturală de maroniu auriu copt, utilizat frecvent la materializarea jachetelor și paltoanelor în timp ce ”Fargil Sprout” este un adevărat șoc visual, tăios, acid și proaspăt. ”Orchid Bloom” este un ton reminescent și reprezintă sentimentele de iubire care ne încearcă în prezența naturii în floare, iar ”Cofee quartz” e un ton de maro aromat, care face referire atât la vestimentația clasică cât și la cea glamour.
În gama de nuanțe clasice cele 5 culori de bază sunt: ”White Alyssum”- un alb curat și clar care trece prin haos exprimând dorința noastră pentru ușurime, lipsă de efort, simplitate în timp ce gastronomicul gustos ”Humus” , este clasic și pragmatic și promovează starea de bine și comfortul.
”Fair Green”este o culoare reconfortantă, care te îmbie la calm și liniște, iar ”Northern dropplet” este un gri pal, care insuflă sentimentul de vulnerabilitate, apoi ”Poppy Seed” este puterea liniștită a unui gri adânc, reprezentând noțiunea de familiaritate fără vârstă cronologică.
Culoarea anului 2022 este PANTONE 17-3938, se numește Very Peri și afișează o încredere fără rețineri, o curiozitate îndrăzneață, care animă spiritul creativ și intrigant. Very Peri ne îmbie să îmbrățișam acest peisaj modificat de posibilități, deschizându-ne perspectiva către o nouă viziune, pe măsură ce ne rescriem viețile.
Născut din albastru și roșu purpuriu Very Peri plasează viitorul în fața noastră într-o lumină nouă. Trăim vremuri în transformare și această culoare este simbulul spiritului global al tranziției prin care trecem. Ieșind dintr-o perioadă intensă de izolare, noțiunile și standardele noastre se schimbă, rezultând o fuzionare a vieții noastre fizice cu cea digitală.
Lumea virtuală cu designul ei digital ne permite să extindem limitele realității, deschizând ușa către o lume virtuală dinamică în care putem explora și crea noi posibilități de culoare. Cu tendințele din gaming, cu popularitatea în creștere a metaversului și comunitatea artistică în creștere în spațiul digital, Very Peri ilustrează fuziunea vieții moderne și modul în care tendințele de culoare din lumea digitală se manifestă în lumea fizică și invers.
Până în acest moment Institutul Pantone a declarat în fiecare an, ca și culoare a anului, una care exista deja în Catalogul Pantone. În 2022 asistăm la un moment istoric prin faptul că Very Peri este o culoare nou creată, care reflectă inovația și transformarea ce are loc la ora actuală pe plan global- declară Laurie Pressman, vicepreședinta Institutului de Culoare Pantone.
Pe măsură ce societatea continuă să recunoască culoarea ca o formă critică de comunicare și o modalitate de a exprima și afecta, idei și emoții, de a se angaja și de a conecta, complexitatea acestei nuanțe de albastru infuzat cu roșu violet, evidențiază posibilitățile expansive care ne stau în față.
Cuprinzând calitățile albastrului dar având și curajul nuanței de roșu-violet, Very Peri manifestă o atitudine plină de bucurie și o prezență dinamică care încurajează creativitatea și expresia creativă. Pentru a selecta în fiecare an culoarea anului, experții de la Institutul Pantone, străbat lumea în căutarea unor noi influențe de culoare.
Acestea pot include industria de divertisment, filme în producție, colecții de artă, modă, toate domeniie de design, destinații populare de călătorie, precum și noi stiluri de viață.
Influențele pot proveni și din noile tehnologii, materiale, texturi și efecte care au impact asupra culorilor, platformelor relevante ale rețelelor sociale și chiar a evenimentelor sportive importante pe plan mondial.
Timp de 23 de ani, culoarea anului a influențat dezvoltarea produselor și deciziile de cumpărare în mai multe industrii : modă, mobilier pentru casă, design industrial, precum și ambalarea produselor și designul grafic.
Pantone Color Institute este unitatea din cadrul Pantone care evidențiază culorile de top sezoniere, selectează culoarea anului, prognozează tendințele globale de culoare și sfătuiește companiile cu privire la culoarea pentru produs și identitate vizuală a mărcii.