CUM PUTEM SĂ NE TRANSFORMĂM VISELE ÎN REALITATE ?

CUM PUTEM SĂ NE TRANSFORMĂM VISELE ÎN REALITATE ?

De câte ori ne-am imaginat că am slăbit 30 de kg, am cumpărat mașina viselor noastre și casa care ne-am dorit-o toată viața, fiecare dintre noi și-a dorit măcar odată o schimbare importantă. Unii credem că toate acestea vor rămâne doar în planul imaginației, dar puterea gândului poate transforma visele în realitate. Este gândul suficient de puternic încât să ne transforme viața ?
Potrivit starului TikTok Amber Mae Bolejack prin efectul Tinkerbell poți slăbi câteva zeci de kilograme, doar imaginându-ți acest lucru. Dar ce este efectul Tinkerbell și în ce măsură îți poate schimba radical viața?
Efectul Tinkerbell este denumirea drăgălașă a unei noțiuni științifice care descrie puterea gândului și energia creatoare a acestuia din spatele manifestării și reprezintă ideea potrivit căreia, atunci când îți schimbi gândurile îți poți schimba viața. Denumirea acestei noțiuni provine din engleza americană și descrie lucruri despre care se crede că există, doar pentru că oamenii cred în ele.

Fenomenul își primește denumirea de la numele zânei Tinker Bell din piesa Peter Pan, care cu toate că este pe moarte, este readusă la viață prin credința publicului.

TikToker-ul Jamie Sea explică științific fenomenul printr-o metaforă și anume acțiunea plantării unei semințe și a germinării. Speaker-ul motivațional explică existența a două lumi a realității noastre: lumea energetică și lumea fizică. Adesea, noi rămânem ancorați în lumea fizică, în timp ce gândurile noastre sunt materie energetică și fac parte din lumea energetică.
Gândurile crează în câmpul cuantic, care este tărâmul posibilităților, plantând sămânța și începând germinarea în lumea energetică. Atunci când gândul este concentrat în mod intenționat pe un lucru, atunci acesta se va întâmpla.

Concentrarea este foarte importantă, este precum apa și grija cu care un grădinar urmărește dezvoltarea plantei, începând cu introducerea sămânței în pământ, până la înflorire. Singurul lucru care poate distruge gândul și puterea acestuia este îndoiala. Dacă aceasta ți se cuibărește în suflet, floarea nu va avea șansa niciodată să se dezvolte și să înflorească.

Cu cât crezi mai mult în ceva, cu atât șansa de-a deveni realitate este mai mare, așa cum în piesa Peter Pan, când nu crezi în zâne Tinker Bell moare. Până la urmă întreaga societate umană se bazează pe credință, de la existența societății, valoarea monedei, până la statul de drept.
Un exemplu celebru de aplicare a efectului Tinkerbell este ‘’Câmpul de distorsiune a realității”, pe care Steve Jobs l-a susținut în legătură cu munca sa. “ Reality distorsion field “ ( Câmpul de distorsiune a realității ) este un termen folosit de Bud Tribble pentru a descrie carisma lui Steve Jobs și efectele sale asupra celor care lucrau la proiectul Macintosh.
Acesta a folosit un amalgam de bravadă, pasiune, farmec și abilități de marketing, pentru a convinge nu numai pe sine, dar și pe alții, să creadă în realizarea unui lucru pe care se concentrează.

Câmpul de distorsiune a realității nu este un mit, pe care doar câțiva oameni privilegiați îl pot crea, este o creație a minții umane care se poate însuși prin instruire, învățare și presupune un amestec special de abilități, care împreună cu încrederea în sine și atitudinea corectă, pot crea o aură pozitivă deosebit de puternică în jurul persoanei care posedă aceste abilități.

În cazul acestor persoane granița dintre posibil și imposibil dispare. Oamenii au experimentat acest sentiment în timpul discursurilor lui Steve Jobs, cunoscute sub numele ‘’Stevenotes’’. Jobs avea un talent înnăscut de a găsi talente remarcabile și de a scoate maximum din acestea.
Steve Jobs și Wozniak au lucrat împreună la dezvoltarea calculatoarelor Apple din seria a 2-a și în această direcție ar fi avut nevoie de un specialist în marketing pentru lansarea acestora pe piața calculatoarelor personale. În vederea acestui lucru a apelat la președintele companiei Pepsi, John Scully, care inițial a refuzat oferta.
Atunci Steve a rostit următoarele cuvinte: ‘’ Vrei să vinzi apă cu zahăr tot restul vieții, sau vii cu mine să schimbi lumea ? “ După aceste cuvinte celebre John Scully a devenit Director General la Apple, dar din păcate povestea nu a fost cu final bun pentru Jobs, căci prin John Scully, Jobs a fost concediat forțat, de la compania pe care el a fondat-o.
Cu toate acestea Jobs revine în 1997 și preia funcția de Director General la Apple. Simbolul revenirii sale a fost o campanile publicitară genială ‘’Think different “ ( Gândește altfel ), care a început o epocă de aur pentru Apple, cunoscută pentru creșterea remarcabilă a companiei, pentru inovațiile extraordinare care s-au realizat și pentru sfaturile lui Jobs cunoscute sub denumirea ‘’Stevenotes”.
CUM FUNCȚIONEAZĂ ÎN REALITATE ‘’ CÂMPUL DE DISTORSIUNE A REALITĂȚII ‘’ ?
Termenul în sine a lăsat mulți oameni confuzi, apărând o serie de termeni imaginari în legătură cu acest fenomen. Explicația vine de la Elon Musk, foarte pragmatic în formulare : ‘’ dacă îți dai 30 de zile să-ți cureți casa, va dura 30 de zile. Dar dacă îți dai 3 zile, va dura 3 zile. „
Același lucru este valabil pentru obiectivele, ambițiile și planurile tale. Oamenii au tendința de-a vedea ceva magic în ‘’ câmpul de distorsiune a realității ‘’, dar ce este clar sunt următoarele :
1. În primul rând nu există o realitate feerică, iar câmpul nu transformă realitatea. Se modifică doar modul tău de-a vedea realitatea prin diferite filtre pe care le pui asupra ei.
2. Ceea ce încearcă câmpul să ne transmită tuturor este mesajul de a fi deschis la minte. Trebuie să fii productiv și pozitiv, să fii încrezător în propria persoană, fără să încerci să-i manipulezi pe ceilalți.

Pentru a exemplifica cum funcționează ‘’ câmpul de distorsiune a realității ‘’, iată un exemplu:

Într-o zi, Steve Jobs a intrat în cabina lui Larry Kenyon, inginerul care lucra la sistemul de operare Macintosh, plângându-se că durează prea mult să pornească sistemul.

Kenyon a încercat să explice de ce reducerea timpului de pornire nu a fost posibilă, dar Jobs i-a tăiat vorba, spunându-i- ‘’ dacă ar salva viața unei personae, ați putea scurta timpul de pornire cu 10 secunde ? “
După acestea Kenyon a admis că probabil ar putea. Jobs a mers la o tablă albă și a schițat că dacă 5 milioane de oameni foloseau Mac-ul și a fost nevoie de 10 secunde în plus pentru a-l activa în fiecare zi, acest lucru a adăugat 300 de milioane de ore pe an, echivalentul a cel puțin 100 de vieți pe an.

Rezultatul a fost, că după câteva săptămâni Kenyon a reușit să reducă timpul de pornire cu 28 de secunde. Amândoi lucrau la Macintosh, trăiau realități identice, dar filtrate prin propria personalitate, ele arătau diferit.

CUM SĂ-ȚI CREEZI PROPRIUL CÂMP DE DISTORSIUNE A REALITĂȚII ?
În realitate atât Efectul Tinkerbell cât și Câmpul de distorsiune a realității a lui Steve Jobs, nu reprezintă parole magice sau vrăji care să transforme visele în realitate. Fiecare dintre noi putem fi instruiți în crearea propriei realități, nu trebuie să ai abilități magice, sau să fii un geniu înnăscut.
În schimb pentru a crea propria realitate trebuie să te creezi pe tine însuți și să-ți construiești talentele de care ai nevoie, să îți realizezi visul.

Câmpul de distorsiune a realității poate fi descris ca fiind, arta de-a modela așteptările cu ajutorul unui amestec de cunostiinte specific unui anumit domeniu, precum și abilități sociale și personale, cum ar fi carisma, pasiunea și perseverența.

În concluzie, cred că cel mai bine am putea încheia acest articol tot cu un slogan al lui Steve Jobs din campania ‘’ Think different ‘’ :
‘’ Oamenii care sunt destul de nebuni să creadă că pot schimba lumea, sunt cei care o fac ! “