
30 ian. MODA RECICLABILĂ, MODA CIRCULARĂ
Economia actuală funcționează după modelul clasic și este în principal bazată pe un sistem liniar, adică resursele planetei sunt extrase, transformate în produse și apoi aruncate sub formă de deșeu , când sunt uzate și nu mai pot fi folosite.
Poate că o parte din acestea se reutilizează, dar în final se urmărește același proces, adică : cumpărare-folosire-aruncare. În contrast cu acest sistem liniar, un model mai apropiat de noțiunea de sustenabilitate, este acela care păstrează resursele extrase într-un circuit, pe o durată de timp cât mai îndelungată.
Acest sistem acționează prin faptul că produsele utilizate și reutilizate pot fi ușor reciclate în materie primă, care mai apoi, poate fi reutilizată în producție fără să se extragă din nou resursele planetei.

Aceasta este o activitate de decuplare de la consumul resurselor finite ale planetei și introducere a unei proiectări de produs, care elimină deșeurile din sistem.
”Moda circulară” definește îmbrăcămintea, pantofii și accesoriile, care provin și au fost proiectate, create și furnizate cu intenția de a fi utilizate și recirculate în mod responsabil, efectiv în societate, pe o perioadă de timp cât mai îndelungată, în forma lor cea mai valoroasă, impecabilă, după care sunt reintroduse în siguranță în biosferă, nemai fiind necesare utilizării umane.
Noțiunea de modă circulară este utilizată pentru prima dată de doi actori principali ai propagării acestui concept, într-un mod aproape simultan.
Unul dintre ei este Ana Bismar, proprietara firmei de consultanță Green Strategy, care folosește noțiunea în cadrul evenimentului de modă CIRCULAR FASHION – SHOW & TALK 2014 de la Stcokholm. Bismar introduce conceptul și principiile generale, către principalele brand-uri participante: Filippa K.Houdini și Nadie Jeans.CFST 2014 este unul dintre catalizatorii principali ai conceptului modei circulare în Europa și în întreaga lume.

Un alt promotor al noțiunii de modă circulară a fost firma H&M, în special prin managerii ei, răspunzători de sustenabilitate în cadrul firmei. Noțiunea de modă circulară este utilizat pentru prima dată de către firma H&M în interiorul firmei în primăvara anului 2014, dar în mod oficial în iulie 2014 în cadrul seminarului public de la ”Almedolen week” din Gotland, sudul Suediei.